Fakirblog, 24 Şubat 2017

Çavuşin Köyü ve Gezilecek Yerleri

Bugün gezimize Çavuşin ile devam ettik. Bu kadar Kapadokya’nın ortasında olup da layık olduğu değeri görmeyen  bir yer olduğunu bilmiyordum. Öncelikle Çavuşin ismini kızıl vadi gezimiz esnasında duymuştum. Kızıl vadiye en yakın noktanın Çavuşin’de olduğunu özellikle güzel kahvaltısı ile  meşhur birkaç restaurantının bulunduğunu duydum.

Daha sonrasında ise arabamıza atlayıp Çavuşin’e doğru yola çıktık. Kasım ayının son günlerindeyiz. Nevşehir’de bir gün süren bir kar yağışı oldu. Tam da o güne denk geldiğimiz için Çavuşin gezimizi yarıda bırakarak tekrardan Ortahisar’a otelimize dönmek zorunda kaldık. Çünkü bu kar yağışına hazırlıklı değildik ve hasta olmaktansa gezimizi yarıda kesmeyi daha uygun görmüştük.

Çavuşin’e Nasıl Gidilir

Genel olarak değinecek olursak Çavuşin Avanos ile Göreme arasında kalan bir kasaba olarak karşımıza çıkıyor. Küçük bir yerleşim yeri olduğunu söylemek mümkün buna rağmen tarihi değer bakımından gözümüzde oldukça önemli bir yeri olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. Göreme Avanos arasında yer alan yolda bulunan Çavuşin’e Nevşehir’den ulaşmak için 2000 evler mahallesini geçtikten sonra karşınıza çıkan yoldan sağa dönerek varabilirsiniz.

En önemli tarihi güzelliği  çavuşin kilisesi olmasına karşın üzülerek söylüyorum ki, bu gezimizde ziyaret etme fırsatı bulamadık. Tam sıra kiliseye gelmişti ki tekrardan otele dönmek zorunda kaldığımız için bu geziyi yarım olarak sizlere aktarmak zorundayım. Aynı şekilde Çavuşin Kilise’sini anlattığım başka bir yazı ile karşınıza çıkacağımın sözünü de veriyorum.

çavuşin

Yol üzerinde çavuşin galeri ile sizi karşılıyor. Pek çok el yapımı ürüne yer verilen bu galerilerde hem size hem de sevdiklerinize uygun bir hediyelik eşya muhakkak bulunabilirsiniz. Bir sonraki Kapadokya ziyaretimizde  çavuşin seramik mağazalarına daha detaylı bir şekilde eğilmeyi planlıyorum. Çünkü çavuşin galeri mağazaları gerçekten nefes kesen ürünlerle dolup taşmış durumda. Hal böyle olunca Çavuşin de pek çok özelliği ile ön plana çıkmaya devam ediyor.

Çavuşin Ören Yeri

Paşabağı olarak da anlatılan bu ören yeri Çavuşin gezilecek yerler kategorisi altında ikinci sırada yer alıyor. Ne yazık ki gezemediğimiz kilise listemizin başında yer almaktaydı. Paşabağı ise bu yazıda es geçilmeyecek kadar önemli bir tarihi adres olduğu için onu da bir sonra ki yazımızda daha detaylı bir şekilde incelemeyi uygun gördük.

Sabah kahvaltımızı Çavuşin’de eşsiz bir restaurantta yaptık. Kişi başı 20 tl verdiğimiz bu kahvaltıda masada kuş sütü eksikti. Ben yazılarımda yemek resimlerine yer vermeyi pek doğru bulmuyorum. Bu sebepten Kapadokya gezimizde de yediğimiz içtiğimize sadece yüzeysel olarak değineceğim.

Bir anlamda Çavuşin gezilecek yerler listemi yarım bırakmak zorunda kaldığım için daha sonra detaylı bir şekilde incelemeyi uygun gördüğümü söyleyebilirim.

Sonuç Olarak

• Çavuşin kilisesi kesinlikle görülmeli
  • Tarihi kalıntıların bulunduğu manzara tepesi ziyaret edilmeli
  • Çavuşin çömlekçilik dükkanları ziyaret edilmeli ve hediyelik eşya alınmalı
  • Kahvaltı için bir gün Çavuşin’e ayrılmalı
  • Ortahisar Kızıl Vadi üzerinden Çavuşin’e doğru bir yürüyüş yapılmalı

Eğer “Kapadokya’yı gezdim” demek istiyorsanız yukarıda saydığım seçenekleri yapmadan Çavuşin’den ayrılmamanız gerektiği de unutulmaması gereken konu başlıkları arasında yer alıyor. Biz ne yazık ki Çavuşin’i tam olarak gezemediğimiz için daha sonra tekrar gelmek üzere Çavuşin’den Ortahisar’da yer alan otelimize doğru yola çıktık. Buradan gitmeden bu güzel noktayı ziyaret edip Çavuşin hakkında daha fazla bilgiyi sizlerle paylaşmayı amaçlıyorum. Sizler de yolunuz Çavuşin’e düşerse yukarda saydıklarımı yapmadan kesinlikle gitmemelisiniz.

Yeri gelmişken söylemekte fayda var. Çavuşin’i ziyaret etmek istiyorsunuz fakat şahsi aracınız yoksa Nevşehir Avanos (uzun yol) araçlarına binerek Çavuşin üzerinde inebilirsiniz.