Fakirblog, 24 Ocak 2001

Didim Apollon Tapınağı Nasıl Gidilir ?

Didim’e gelme fikri aklımızda hiç yoktu. Tamamen eski bir arkadaşın Didim’e davet etmesi üzerine İzmir’den yola çıktık. Yakın bir gelecekte Miletos’u gezmeyi düşünüyorduk ama Didim planlar dahilinde değildi. Bunun nedenlerini açıklamam gerekirse özellikle gittiğimiz zaman (temmuz sonu ağustos başı) Didim çok kalabalık oluyor, bizim gibi didim apollon tapınağı tarihi hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler sadece, eylül yada ekim ayında Didim’e gelirse ortalık daha sakin olacağı için daha rahat bir şekilde gezmekte mümkün olmaktadır.

didim apollon tapınağı

Didim’de Konaklamak

Pek çok yeni otel ve pansiyon seçeneklerinin ön plana çıktığı Didim konaklama konusunda oldukça cömert davranan adresler arasında yer alıyor. Konaklamaya ayıracağınız bütçeniz çok değilse bile, kaliteli pansiyonlarda oldukça uygun fiyat seçenekleri ile kalmanız da mümkün olmaktadır. Aynı şekilde internette biraz araştırma yaptıktan sonra Didim’de günlük kiralık ev seçeneklerine de ulaşmak mümkün olmaktadır. Oldukça uygun fiyat seçenekleri ile konaklayacağınız bu evlerde özellikle toplu gruplar halinde gidişlerde sizi de ekonomik olarak rahatlatacaktır. Ne mutlu ki benim böyle bir sorunum yoktu.

apollon tapınağı nerede

Sabah erken saatlerde Didim’e ulaştık. Buraya belki onuncu gelişim ama her seferinde daha detaylı bir şekilde gezmek istiyorum. Özellikle Didim’in yakın zamanda gelişimini göz önünde bulunduracak olursak çok ciddi anlamda gelişme gösterdiğini söylemek mümkün olmaktadır. Bu konuda daha öncesinden didim apollon tapınağı vikipedi üzerinden araştırma yaptım.

Fakat söz konusu tapınağa gelmeden eski dostumun evinde buluverdim kendimi… Yorucu bir yolculuk geçirmeme rağmen sıcağın iyiden iyiye üzerime bastırdığını düşünürsem deliksiz bir uyku çektiğimi söyleyebilirim. Uyandığımda ise, biraz serinlemek için denize gittiklerini görünce onların peşine takıldım. Didim’in sahili gerçekten inanılmaz derecede kalabalıktı. Genellikle karma bir yapı bulunmasına rağmen daha çok yerli turistlerin Didim’de bulunduğunu söyleyebilirim.

apollon tapınağı

Bir süre daha zaman geçirdikten sonra tapınağa doğru yola çıkmaya karar verdim. En son geldiğim zamandan günümüze kadar geçen süre içerisinde Didim’in ne kadar hızlı bir büyüme evresi geçirdiğini hayranlıkla izledim. İlkokula giderken, Didim’e tatile geldiğimizde, buranın sakinliğine hayran kalıp, büyüğüm zaman buraya yerleşmek istediğimi söylerdim hep…

Didim Apollon Tapınağına Nasıl Gidilir

Her zaman için gösterişli sütunlarıyla ön plana çıkan bu hayranlık uyandıran yapıya ulaşmak için yola çıktım. Eğer aracınızla gelmiyorsanız didim apollon tapınağı yol tarifi hakkında kaba taslak bilgi vermek gerekirse, Didim’in hemen giriş kısmında yer alan tapınak aynı zamanda dolmuş hatlarının da paralelinde yer alıyormuş. Dolmuşa bindikten sonra yaklaşık olarak 10 dakika kadar yürüdükten sonra bu hayranlık uyandırıcı tapınakla bir anda karşı karşıya geldiğimi söyleyebilirim.

Bu tapınakta turistlerin en çok ilgisini çeken unsur ise didim apollon tapınağı medusa kabartmaları olarak karşımıza çıkıyor. Bakanı taşa çeviren bu mitolojik karakter, Didim’den günümüze kadar gerçekten bu kadar korunaklı bir şekilde ulaşmış olması da ayrı bir hayranlık nedenidir ya neyse…

didim apollon nerede

Didim’e geldikten sonra, keşke aracımla gelseydim de buradan Miletos’a geçerdim diye düşündüm bir an… Çünkü Didim’den Miletos’a kalkan bir araç bulunuyor. Merkezde yer alan tur seçenekleri arasında birkaç noktada Miletos gezileri olduğunu okudum fakat girdiğim zaman bu turların kalabalık gruplar için yapıldığını söylediler. O yüzden benim imkanım olmamasına karşın sizin imkanınız varsa kesinlikle Miletos’a önce gidin orayı gezdikten sonra Apollon Tapınağına gidin.

Müze kartımla giriş yaptığım için Didim apollon tapınağı giriş ücreti hakkında bilgi vermem ne yazık ki mümkün olmayacak fakat müze kartınız varsa buraya giriş yapmanız mümkün olmaktadır. Ayrıcalıklı bir gezi rotası olarak karşınıza çıkacak bu adrese muhakkak uğramanızı tavsiye ediyoruz.